Biser do Bisera


     30.11.2013

Заједно 2007

Стани поред мене

Суочени са тужном неправдом

Заједно, наш глас
нек' у миру  позове на:

Окончање мучења,
Окончање убијања,
Заустављање прогона!

Некa cаосећање расте у нашим срцима

Заједно у миру, нашим гласом направимо разлику.

Свету је потребна Истина, Доброта, Трпељивост
Детаљно ка теми
web stats

"CНЕГ УСРЕД ЈУНА" Најпознатије кинеско драмско прозно дело


"CНЕГ УСРЕД ЈУНА"  
Најпознатије кинеско драмско прозно дело

 
01.06.2017
"Снег усред јуна" или " Неправда према Доу Е " је вероватно најпознатији пример "зађу" драмског стила (врста драме), популарног у другој половини 13-ог и већем добу 14-ог века у Кини, а Гуан Ханчинг је био њен највећи представник. Зађу дела се обично карактеришу јеноставним причама које садрже доста степена понављања, и тако делују сасвим детињасто западним читаоцима. Једна од главних карактеристика је употреба песама, певао је један певач који је поетски коментарисао акцију, без обзира на карактер.
" Неправда према Доу Е " је једна од популарних драма из судских сала која одражава неправду монголске владавине током Јуан династије.

   
" Доу Е Јуан," или " Неправда према Доу Е " је популарно кинеско драмско дело написано од Гуан Ханчинга (1225-1302). Њега често називају и кинеским Шекспиром. Гуан је вековима сматран једним од највећих светских драмских писаца.
О породици Гуана је познато веома мало осим да је рођен и живео у Даду (данашњем Пекингу) главном граду династије Јуан (1271-1368), кога је основао лидер Монгола Кублај Кан.
Иако су нови владари усвојила многе обичаје из ранијих кинеских династија које су владале Хан народом, они су око 80 година суспендовали испите царске државне службе.

Царски испити су били засновани на конфучијанском концепту да је " потрага за знањем супериорнија у односу на све остале области живота " и први пут су уведени 605 н.е. током династије Суи ( 581-618 н.е.) као средство избора административних службеника царских владара. Међу широком масом интелектуалаца царски државни испит се је сматрао средством које ће их довести до социјалног статуса, богатства и славе.
Али, у доба када је Гуан живео, суспендовањем царских испита државним службеницима, социјални статус интелектуалаца је доведен до нивоа који су имали просјаци и проститутке.
Дакле, као интелектуалац, Гуан не види будућност у покушају да настави каријеру царског званичника, уместо тога доста свог времена проводи на простору где обитава нижа класа.

Према ретким и сумњивим евиденцијама, Гуан је био духовит, образован и хумористичан човек, плус свестран уметник. Био је дубоко упућен у поезију, музику, плес, шах и лов. Он је себе називао " вођом свих светских скитница " и описивао себе као " тврдог бакра зрно које никада не може бити сломљено "

Током једног периода свог живота Гуан је радио као лекар у царској болници. Међутим, он није био заинтересован за медицину. Уместо тога, био је веома одушевљен писањем драма.
Гуан је написао око 65 представа. Тема већине од њих су живот, страсти и страдања обичних људи. А сви његови комади су писани на народном кинеском језику тог времена.

Данас се још увек изводе 18 његових драма. Међу њима је и " Неправда према Доу Е " - вероватно најбоље и још увек најпопуларније Гуаново дело.

Прича иде овако:

Отац Доу Е, сиромашан службеник био је дужен 20 сребрних јуана госпођи Цаи. Није могао отплатити дуг па је у замену понудио ћеркицу Доу Е као будућу невесту. Добивени приход је користио да плати пут у главни град да би полагао царски испит за државну службу.
Две године након формалног склапања брака муж Доу Е умире. Млада удовица остаје да живи са свекрвом, и оне бивају зависне једна од друге.
Током једног од наплаћивања дугова госпођа Цаи умало није била задављена од стране лекара Саи Лу Ји-а. Спасио ју је земљорадник Џанг који је био сведок ове сцене. Џанг се претвара да их " штити " мотајући се по њиховој кући против воље обе жене. Његов син Мула Џанг затим покушава да натера Доу Е да се уда за њега, али она одбија.
Осећајући се омаловажен овим одбијањем, Мула Џанг је одлучио да отрује Доу Е-ину свекрву и тако примора удовицу да се уда за њега.

Он искоришћава једну прилику када се свекрва Доу Е зажели добре вруће супе. То Мули Џангу даје идеју и он кује план како да отрује свекрву. Од Доктора Саи Лу Ји-а тражи отров уцењујући га да ће га пријавити полицији јер је овај једном већ умало задавио свекрву Доу Е. Отров сипа у врућу супу и чека смрт свекрве. Међутим, притом он грешком трује свог оца.

Он оптужује младу удовицу за убиство његовог оца. Доу Е бива ухапшена и изведена пред гувернером округа Тао Ву-ем, који наређује својим подређенима да разним тортурама натерају Доу Е да призна злочин. Доу Е не жели да њена свекрва буде умешана и признаје убиство. Тао Ву јој одеђује смртну казну одсецањем главе.

Доу Е доводе на место погубљења. Пре њеног погубљења, она се куне да ће њена невиност бити доказана ако се након њеног погубљења појаве следећа три догађаја:Цртеж са: www.traditions.cultural-china.com
 - Њена крв ће се прелити на њену одећу, али ни капља на земљу.
 - У шестом лунарном месецу ће нападати велики снег и дебели снежни слој ће  покривати њено мртво тело.
 - Чуџоу округом  ће 3 године харати суша.

Сва три пророчанства су се након њеног погубљења обистинила!

У задњем - четвртом чину ове драме у округ долази владин службеник који се бави судским предметима.
Он је бивши студент оца покојне девојке. Прва ствар која му пада у руке је досије случаја Доу Е. Ноћу службеника посећује дух ћерке његовог учитеља и прича му све детаље. Када лекар и свекрва Доу Е бивају испитивани потврђују кривицу Мула Џанга за убиство његовог оца износећи чињенице догађаја које дух Доу Е приказује у сновима владином службенику.
Мула Џанг бива осуђен на смрт прикован на дрвеном магарцу и исечен на 120 комада.
Тао Ву који је водио истрагу такође бива кажњен и част Доу Е бива оправдана.

Израз " снег усред јуна " је и чак и данас и даље у широкој употреби међу кинеским говорницима или председавајућима као метафора за неправду.

О кинеској Јуан драми (Зађу):
"Јуан зађу" су поетска музичка драмска дела у 4 чина. Дефинисана су као скуп арија које следе одређени модел и завршавају се прогресивним актом. Повремено се између чинова убацују две кратке паузе у форми арија у извођењу других ликова који подржавају или повећавају драмску интригу. У оквиру дела, текстови су писани да прате постојеће мелодије или ред ритмичких образаца. Главне певачка улоге су ограничене на једну главну улогу по акту.
"Зађу" истиче посебне специјализоване улоге за извођаче, као што су Дан (, женска главна улога), Шенг (,  мушка главна улога), Хуа (, маскирано,обојено лице) и Чоу (, чоу, кловн - ружно лице)

Традиционална култура

Културолошке финесе које су окарактерисале Кину вековима

ТРАДИЦИОНАЛНА КИНЕСКА МЕДИЦИНА

НАЈУНЧИКОВИТИЈЕ ВЕЖБЕ ЗА ЗДРАВЉЕ У 20/21 ВЕКУ - ЧИГОНГ ЗВАН ФАЛУН ДАФА
¤ Једноставне вежбе које се могу радити у групи или индивидуално. Традиција преношена вековима с колена на колено ! ¤