Biser do Bisera


     30.11.2013

Заједно 2007

Стани поред мене

Суочени са тужном неправдом

Заједно, наш глас
нек' у миру  позове на:

Окончање мучења,
Окончање убијања,
Заустављање прогона!

Некa cаосећање расте у нашим срцима

Заједно у миру, нашим гласом направимо разлику.

Свету је потребна Истина, Доброта, Трпељивост
Детаљно ка теми
web stats

Оног ко не поштујe искрену веру већ је окаљава, сустиже одмазда

Оног ко не поштујe искрену веру већ је окаљава, сустиже одмазда

Јан Ђин

28.06.2012

Постоје многе приче из давних времена које служе као лекције људима, да одмазда не стиже оне који поштују искрену веру. Један будиста лаик*по имену Џоу Сирен (такође познат као Џоу Анши) из династије Ћинг, написао је дивну књигу називом "Аншијева колекција" у којој се објашњава управо овај принцип. У наставку ћемо навести неколико примера из ове књиге који се односе на цареве и њихове дворјане из неколико династија Древне Кине.

 

Током Северне Веи династије (386-534 н.е) цар Таиву је имао велико поверење у једног од својих високих званичника Цуи Хаоa. Цуи је био веома способан човек, са невероватном меморијом и изузетне мудрости. Он није, међутим, веровао у будизам и разбеснео се, па чак и спалио будистичке књиге своје жене, када ју је затекао како чита свете списе. Његова два млађа брата Цуи Ји и Цуи Мо су били искрени следбеници будизма. Где год су отишли и видели статуе Буде они су одавали поштовање пред њима. Цуи Хао их је задиркивао и прекоравао их често због њихове вере.

Око три године након што је Цуи Хао убедио цара Таивуа да забрани будизам и убије монахе, увредио је цара, који га је заузврат затворио и брутално мучио. Да би га још више понизили десетина чувара су на Цуиа просипали људски измет. Његови жалосни јауци могли су се чути надалеко и нашироко. Цео клан Цуи-а, осим Цуи Мо и Цуи Ји је био уплетен у то и убијен. Њихова тела су бачена на улицу како би људи могли да их виде.

Након што је цар Таиву избрисао будизам у својој земљи, на царском двору се је једног дана на волшебан начин појавио, монах по имену Танши. Монах је стајао импресивно држећи кхакара** у руци и његова појава је одавала неустрашив и искрен дојам. Шокиран Цар Таиву нареди својим стражарима да убију монаха, али нико од њих изгледа није био у стању ни да му се приближи. Таиву је био љут и баци сопствени нож на њега.

Након што га је промашио Таиву нареди да га баце у кавез са тигровима. Међутим чинило се да је тигровима присуство монаха изазивало страх. Таиву затим посла по свог врача Коу Кианџи-а и овај пут тигрови навалише и покушаше да га нападну. Одједном Таиву схватио да монах није обичан човек. Одмах је издао наређење да га ослободе и замоли монаха да га посети у његовој палати. Није престао клањати се пред њим молећи га за опроштај и обећао му је да ће поново увести будизам у државу. Седам година након што је иницијално изгнан будизам се поново вратио у животе људи у Северној Веи династији.

И још једном се показује да чак ни цар ни високи званичници нису били поштеђени, када су чинили злочине против праве вере.

 Rušenje hrama tokom kineske kulturne revolucije Rušenje hrama tokom kineske kulturne revolucije

Први цар Чин династије (221-207 п.н.е), такође познат као Чин Шихуанг, послушао је савете свог дворанина Ли Си-а (213-206 п.р.е) и запалио књиге и прогнао учене људе. Током ове кампање, је било свргнуто на стотине школа. Међутим оно што је обојицу очекивало, недуго након тога је била смрт целокупне породице Ли Сија и мизерна смрт Чин Шихуанга.

Цар Хуанди и Лингди Источне Хан династије (25-220 н.е) као и цареви Шуанцонг и Џаоџонг из Танг династије (618 - 907 н.е) су били фасцинирани лепотом својих царица и конкубина и дозвољавали су им да се мешају у послове државе. Подлежући таквој неразборитости, они су наредили убијање многих научника и праведних људи. Резултат је био кратак век њихових династија.

Цар Вуди Северне Џоу династије (557 - 581 н.е) је постао жртва лоших савета његовог дворанина Веи Јуансонга и одлучио је да искорени будизам. Само четири године касније је Веи кратко време након тогa умро. Вуди је напала изненадна болест и његово тело је почело да се распада. Убрзо након тога,  умро је у старосто од само 36 година.

Вуцонг цар династије Танг (618-907 н.е) је био у великој мери под утицајем Џао Гуиџена и Ли Деија који су му препоручили уништење свих будистичких храмова у земљи. За мање од годину дана, Џао је убијен а Ли је умро у изгнанству. Вуцонг је умро у својој 32-oj, чак и пре него што је могао оставити наследника.

Међу многобројним царевима током периода пет династија (907-960 н.е) и десет царства (907-979 н.е) (доба политичких немира у Кини, између пада династије Танг и успостављање Сонг династија) нико није надмашио умеће владања цара Шиџонга из касније Џоу династије. Али Шиџонг је занемаривао будизам и био је одговоран за широко распрострањено уништавање будистичких статуа под његовом влашћу. За мање од годину дана изгубио је своју власт.

Упркос овим процесима и невољама, чини се да је одувек искрена вера знала пронаћи пут назад у људским срцима. Није прошло ни тридесет година након покрета "спаљивања књига и усмрћивања учењака" у Чин династији, будизам је препорођен у земљи. Неколико година након одласка будизма из Хан и Танг династија, будизам је процветао поново. У Северној Веи династији, се је будизам поново повратио само седам година након његовог изгнанства. У северној Џоу династији, будизам је опет дошао натраг након само шест година. У династији Танг је будизам опет оживео за мање од годину дана.

Ли Си и Цуи Хао су били први преступници, који су забранили будизам, и они су доживели најнепосреднију и тешку освету још за живота.

Цар Хуицонг из Северне Сонг династије (960-1127 н.е) је будистичке храмове конвертовао у таостичке. Упркос томе да није промовисао будизам већ таоизам, његова судбина није била тако лоша као других царева.

Укратко, без обзира ко је неко (цар, дворанин или цивилно лице) ако не поштује искрену веру и клевети је, чини тиме тежак злочин и на крају ће искусни одмазду.

*Будиста лаик је особа која не упражњава будизам професионално у храму већ кући. {мирјанин}
** Кхахара је штап будистичког монаха на коме су метални прстенови (4,6, или 12) како би својим звекетом током путешествија монаха одбила гмижуће животиње. Како би будистичку заповест не убијања испоштовали они су током својих путовања употребљавали Кхахара штапове, који је осим тога служио и као штап за потпору при шетњи. У митологији се Кхакара спомиње као штап за одбрану од демона.

Текст је преведен са:http://de.clearharmony.net/articles/201205/63106.html


Илустрације из књиге 9 коментара о комунистичкој партији Кине

Парола на слици десно гласи:"Разбити стари свет, изградити нови свет"

Ilustracija uništavanja verskih simbola tokom kineske kulturne revolucije Ilustracija uništavanja verskih simbola tokom kineske kulturne revolucije

Пропаганда за време културне револуције
Припадник Црвене гарде уништава статуу Буде, статуу Исуса , Ма Ђианг.
На једној од књига пише "Врлине

 

Традиционална култура

Културолошке финесе које су окарактерисале Кину вековима

ТРАДИЦИОНАЛНА КИНЕСКА МЕДИЦИНА

НАЈУНЧИКОВИТИЈЕ ВЕЖБЕ ЗА ЗДРАВЉЕ У 20/21 ВЕКУ - ЧИГОНГ ЗВАН ФАЛУН ДАФА
¤ Једноставне вежбе које се могу радити у групи или индивидуално. Традиција преношена вековима с колена на колено ! ¤